۶ نکته که قبل از خرید ملحفه های هتلی باید بدانید

۶ نکته که قبل از خرید ملحفه های هتلی باید بدانید

اگر می‌خواهید ملحفه های هتلی بخرید، کمی دست نگه دارید! نکته‌هایی درباره ملافه های هتلی هستند که قبل از خرید باید بدانید. در غیر این صورت ممکن است منسوجات هتلی که می‌خرید به کارتان نیایند و فقط پولتان را دور بریزید! اگر می‌خواهید یاد بگیرید چه ملافه‌هایی مناسب تجهیز هتل و خوابگاه و مسافرخانه هستند، این مقاله را بادقت بخوانید.

پیش از هرچیز، درباره املای درست این کلمه، باید بگویم اصل این واژه به زبان عربی ملحفه است، اما فارسی‌زبان‌ها آن را ملافه تلفظ می‌کنند. املای آن هم به‌مرور به همین شکل درآمده است. پس هر دو عبارت ملحفه هتلی و ملافه هتلی درست هستند. ما هم در این مقاله به‌تناوب از هر دو استفاده می‌کنیم.

گویا شما هم به فکر خرید ملحفه های هتلی هستید، پس یک‌راست به‌سراغ اصل مطلب می‌رویم. این هم ۶ نکته مهم در خرید منسوجات هتلی به‌ویژه ملافه های هتلی برای تجهیز هتل و خوابگاه و مسافرخانه و سایر کسب‌وکارهای این حوزه:

۱. ابتدا تخت‌ها و تشک‌ها را اندازه بگیرید

احتمالا در هتل یا مسافرخانه خود تخت‌خواب‌های مختلف یک‌نفره، یک‌ونیم‌نفره، دونفره، کوئین، کینگ و سوپرکینگ دارید. اما آیا اندازه دقیق آن‌ها را می‌دانید؟ آیا می‌دانید تفاوت اندازه تخت‌خواب‌ها و تشک‌های یک‌ونیم‌نفره که به دوقلو معروف هستند با تخت‌ها و تشک‌های دونفره چقدر است؟

البته اندازه‌های کلی تخت‌خواب‌ها و تشک‌ها برای همه تولیدکننده‌ها معمولا ثابت هستند، اما گاهی اوقات تفاوت‌های کوچکی به‌ویژه در ارتفاع آن‌ها وجود دارند. بنابراین توصیه می‌شود پیش از اقدام به خرید ملحفه های هتلی حتما تخت‌خواب‌ها و تشک‌های هتل یا خوابگاه را اندازه‌گیری کنید.

طول، عرض و ارتفاع تک‌تک تشک‌ها را بنویسید. موقع خرید ملافه های هتلی اندازه دقیق آن‌ها را همراه داشته باشید، چون اندازه بعضی تشک‌ها با هم فرق دارند. اگر منسوجات هتلی شما اندازه مناسبی نداشته باشند، ظاهر بدی به اتاق می‌دهند.

۲. به تراکم بافت ملحفه هتلی دقت کنید

تراکم بافت به تعداد نخ‌هایی اشاره دارد که هنگام بافت در هر دو جهت، در هر سانتی‌مترمربع به کار رفته‌اند. هرقدر تراکم بافت منسوجات هتلی بالاتر باشد، جنس آن‌ها اعیانی‌تر به نظر می‌رسد.

تولیدکننده‌های ملحفه، تراکم بافت را روی برگه مشخصات آن ذکر می‌کنند. پس قبل از خرید، حتما برگه مشخصات روی بسته‌بندی ملافه های هتلی را بخوانید. به این نکته مهم هم توجه کنید که گاهی اوقات تعداد بیشتر نخ به این معنی است که نخ‌های ظریف‌تری برای بافت ملافه استفاده شده‌اند. در این صورت ملحفه‌ها دوام چندانی نخواهد داشت.

توصیه ما این است که اگر می‌خواهید بهترین ملحفه های هتلی را بخرید، تراکم بافتی بالای ۲۵۰ تهیه کنید. اگر چنین تراکم بافتی در بازار پیدا نکردید، سعی کنید حداقل کمتر از ۱۷۵ نباشد.

۳. جنس پنبه‌ای، پشمی، ابریشمی یا ساتن بخرید

اگر دوام بالای منسوجات هتلی برایتان مهم است، بهترین جنسی را انتخاب کنید که از پس قیمتش برمی‌آیید. نخ پنبه پرطرف‌دارترین جنس در ملافه های هتلی است. البته بعضی‌ها هم نخ مخلوط پنبه با سایر جنس‌ها مانند پشم را ترجیح می‌دهند؛ چون این مخلوط‌های پنبه چروک نمی‌شود.

برای زمستان‌های سرد، جنس فلانل یا پشمی بهترین انتخاب است. اگر به‌دنبال تجملات و پرزرق‌وبرق کردن اتاق‌های هتل هستید، ساتن، ابریشم و میکروفیبر یا مایکروفایبر انتخاب‌های مناسبی هستند.

پس همان طور که می‌بینید، انتخاب جنس مناسب برای ملحفه هتلی به عوامل زیادی، مانند مکان هتل، آب‌وهوای محل، مهمان‌های هتل و هزینه‌ای که برای خرید منسوجات هتلی کنار گذاشته‌اید. پس هنگام خرید ملافه هتلی همه این عوامل را در نظر داشته باشید.

۴. ملحفه های هتلی بیشتری بخرید

ملحفه های هتلی آشنا تجهیز

قرار است زمان زیادی برای بررسی و انتخاب و تجهیز هتل و خوابگاه خود بگذارید. این خیلی خوب است، اما مسلما نمی‌خواهید هر چند وقت یک‌بار این فرایند را تکرار کنید. پس اگر از تمکن مالی کافی برخوردار هستید، تعداد بیشتری بخرید.

حساب تعداد بارهای تعویض ملحفه‌ها را هم بکنید. اگر قرار است هر روز آن‌ها را عوض کنید، باید ملافه کافی به تعداد اتاق‌ها و تخت‌ها و تشک‌های مختلف داشته باشید.
از طرف دیگر ممکن است آن زمانی که نیاز شدید دارید، منسوجات هتلی مناسب پیدا نکنید. پس حالا که می‌دانید چه می‌خواهید، تعداد بیشتری تهیه کنید. آن‌ها را در انبار نگهداری کرده و به‌موقع و با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید.

۵. دستورالعمل شست‌وشوی ملافه های هتلی را بخوانید

ملحفه‌های ابریشمی اعیانی و پرزرق‌وبرق هستند، اما آیا می‌توانید مدام آن‌ها را خشک‌شویی کنید؟ آیا امکانات و منابع لازم را دارید؟ آیا می‌دانید شست‌وشوی ملافه‌ای که با نخ پنبه بافته شده، چه تفاوتی با ملافه پشمی دارد؟

دستورالعمل شست‌وشوی ملحفه معمولا روی برگه مشخصات آن ذکر شده است. پس قبل از خرید ملافه هتلی حتما دستورالعمل شست‌وشوی آن را بخوانید و امکانات لازم را با امکانات و منابع خود برای تجهیز هتل و خوابگاه بسنجید.

این نکته فقط ویژه ملحفه نیست، بلکه همه منسوجات هتلی را باید طبق دستورالعمل‌های تولیدکننده بشویید. هر جنسی مشخصات شست‌وشوی خاصی دارد. اگر ملحفه هتلی و حوله هتلی را طبق دستورالعمل نشویید، ممکن است خیلی زود ظاهر نامناسبی بگیرند یا حتی از بین بروند.

۶. منسوجات هتلی را از فروشگاه تخصصی بخرید

شاید خرید منسوجات هتلی مانند ملافه هتلی و حوله هتلی برای تجهیز هتل و خوابگاه در ابتدا ساده به نظر برسد، اما اصلا این‌طور نیست. پس بهتر است برای خرید ملافه هتلی از توصیه‌های کارشناسی استفاده کنید. از کسی اطلاعات بخواهید که ملحفه های هتلی و ویژگی‌هایی آن‌ها را می‌شناسد.

حالا ما پیشنهاد فوق‌العاده‌ای برای شما داریم. اگر دنبال منسوجات هتلی از جمله حوله هتلی و ملافه های هتلی با کیفیت بالا و دوام زیاد هستید، همین امروز با آشنا تجهیز تماس بگیرید. آشنا تجهیز ارائه‌کننده برتر کالای خواب و انواع حوله است.

ملحفه های هتلی آشنا تجهیز در اندازه‌ها و جنس‌های مختلف عرضه می‌شوند و مناسب هر بودجه و سلیقه‌ای هستند. منسوجات هتلی آشنا تجهیز کیفیت عالی، دوام رنگ بالا، ظاهر اعیانی و صدالبته قیمت بسیار مناسبی دارند. به همین دلیل هم ارائه‌کننده برتر کالای خواب و انواع حوله لقب گرفته است.

اگر تجربه‌ای در خرید ملحفه هتلی و حوله هتلی و سایر اقلام این‌چنینی ندارید، و در عین حال به فکر تجهیز هتل و خوابگاه خود هستید، حتما برای مشورت با ما تماس بگیرید. ما تجربه زیادی در این زمینه داریم. اگر هم می‌خواهید هتل یا مسافرخانه خود را بازسازی کنید، ما با منسوجات هتلی درجه‌یک از جمله حوله هتلی و ملافه هتلی ظاهر دوست‌داشتنی و جذابی به اتاق‌های شما می‌دهیم.

منبع

۴ پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند