راهنمای جامع خرید و نگهداری حوله هتلی

راهنمای جامع خرید و نگهداری حوله هتلی

اگر مشغول راه‌اندازی هتل یا مسافرخانه، و با به‌فکر بازسازی یا تجهیز هتل و خوابگاه خود هستید، حتما تهیه حوله هتلی و ملحفه های هتلی جزو برنامه‌هایتان هستند. اما چه اطلاعاتی درباره آن‌ها دارید؟ منسوجات هتلی را از کجا باید تهیه کرد؟ چه حوله‌ای برای هتل مناسب است؟ چگونه باید از حوله نگهداری کرد تا دوام بیشتری داشته باشد؟ ما در آشنا تجهیز که ارائه‌کننده برتر کالای خواب و انواع حوله است، به فکر شما هستیم. اگر می‌خواهید پاسخ همه پرسش‌های خود درباره تجهیز هتل و خوابگاه با منسوجات هتلی به‌ویژه حوله را پیدا کنید، این راهنمای جامع خرید و نگهداری از حوله هتلی را بخوانید.

راهنمای جامع خرید حوله هتلی

در همه‌جای دنیا بعضی از مهمان‌های هتل هنگام تحویل اتاق و خروج، بعضی اقلام هتل را با خود می‌برند. البته بسیاری از هتل‌ها هزینه‌های خودکار و سایر لوازم تحریری که مهمان‌ها از اتاق‌ها برمی‌دارند، روی تعرفه اتاق حساب می‌کنند.

در بعضی موارد هم اقلامی که لوگوی هتل روی آن‌ها ثبت شده، به‌عنوان اقلام تبلیغاتی محسوب می‌شوند. یعنی وقتی مهمان آن وسیله را با خود می‌برد، هر بار که جلوی چشم دیگران از آن استفاده می‌کند، در واقع برای هتل بازاریابی کرده است. یا هر بار که از دفترچه با آرم هتل برگه‌ای جدا کرده و یادداشتی به فرد دیگری می‌دهد، برای هتل تبلیغ کرده است.

بعضی چیزها آن‌قدر هزینه اندکی دارند که پیگیری اینکه چه کسی آن‌ها را برداشته، هزینه بیشتری برای هتل خواهد داشت. برای نمونه بطری‌های کوچک شامپو و حالت‌دهنده مو که معمولا در حمام هتل‌ها هستند، قیمت چندانی ندارند.

اما بعضی اوقات مهمان‌ها چیزهایی را برمی‌دارند که گران بوده و نبودشان بیشتر در چشم است؛ حوله هتلی یکی از همین چیزهاست. جالب است بدانید مهمان‌های هتل در سرتاسر دنیا آن‌قدر حوله برمی‌دارند که در نظرسنجی‌های مختلف بین‌المللی، حوله در صدر اقلام کم‌شده از اتاق‌ها قرار دارد.

طبق آمار بین‌المللی، هتل‌ها هر ماه تقریبا ۱۰ تا ۲۰درصد از منسوجات هتلی را به‌خاطر استهلاک معمول از دست می‌دهند. طبق همین آمار حدود ۲درصد از آن‌ها هم که وضعیت‌شان در پایان ماه مشخص نیست، در واقع برده شده‌اند.

با این حساب به‌نظر می‌رسد استفاده و استهلاک، بیش از برده شدن باعث از دست رفتن حوله‌ها می‌شود. پس بهترین راه برای کاهش میزان از دست دادن منسوجات هتلی طی ماه، تهیه حوله باکیفیت‌تر و با دوام بیشتر است. روش نگهداری حوله هم بسیار مهم است. راه دیگر برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها خرید عمده حوله است.

چگونگی انتخاب و خرید حوله هتلی

انتخاب و خرید حوله هتلی

اگر در هتل بزرگ و بین‌المللی کار می‌کنید، باید حوله خاصی سفارش بدهید تا یکپارچگی و ثبات برند هتل خود را حفظ نمایید. اما اگر برای هتل‌های کوچک‌تر و مستقل یا مسافرخانه‌ها کار می‌کنید، می‌توانید هر حوله‌ای که فکر می‌کنید برای مهمان‌ها مناسب‌تر است انتخاب کنید.

در انتخاب حوله با دوام بیشتر نکته‌های زیادی را باید در نظر داشته باشید؛ از جمله اینکه چقدر می‌توانید برای خرید آن هزینه کنید. موقع تصمیم‌گیری درباره هزینه حوله به خاطر داشته باشید که مقداری پول برای استهلاک کنار بگذارید، چون به‌دلایل زیادی مجبور خواهید شد حوله‌ها را عوض کنید. بعد از اینکه تصمیم گرفتید چقدر برای حوله با ماندگاری بالای رنگ و همین طور حوله سفید هزینه کنید، موقع انتخاب حوله هتلی مناسب برای تجهیز هتل و خوابگاه است.

یکی از نکته‌هایی که هنگام انتخاب منسوجات هتلی به‌ویژه حوله هتلی باید در نظر بگیرید، جنس آن است. اگر به محیط‌زیست اهمیت می‌دهید، حوله از جنس پنبه ارگانیک یا بامبو بخرید. بامبو پایداری بالایی دارد و معمولا بدون نیاز به آفت‌کش رشد می‌کند. حوله بامبو هم مانند حوله کنفی مقاومت بیشتری در برابر کپک زدن در محیط مرطوب دارد. حوله بامبو نازک‌تر از منسوجات پنبه‌ای به‌نظر می‌رسد، اما چهاربرابر جذب بیشتری نسبت به حوله‌های پنبه‌ای دارد.

سایر جنس‌های حوله هتلی عبارت‌اند از:

  • پنبه مصری: پنبه مصری رشته‌های لیفی بسیار بلندی دارد و به همین خاطر معمولا برای بافت حوله حمام استفاده می‌شود. حوله‌های مصری اگر به‌درستی نگهداری شوند، مخملی، جاذب، محکم و بسیار بادوام هستند.
  • پنبه ترکی: پنبه ترکی برای تولید حوله‌های نرم و بادوام استفاده می‌شود. این جنس به جاذب و مجلل بودن معروف است.
  • پنبه سوپیما: سوپیما (Supima) نام تجاری است، اما در گذر زمان برای اشاره به پنبه پیما (Pima) به کار رفته است. این پنبه در جنوب‌غربی ایالات متحده کاشت می‌شود. پنبه پیما از همان گیاه پنبه مصری به دست می‌آید، بنابراین این دو الیاف مشابهی دارند. الیاف بلند باعث می‌شوند حوله‌هایی که از پنبه سوپیما تولید می‌شوند، همان ویژگی‌های حوله‌هایی را داشته باشند که از پنبه مصری تولید می‌شوند.
  • پنبه میکرو: پنبه میکرو یا مایکروکاتن (MicroCotton) در هند تولید می‌شود. این جنس پنبه فوق‌العاده جاذب، و حسی شبیه جیر دارد.
  • مودال: حوله‌های مودال (Modal) از سلولوزهای درخت راش ساخته می‌شوند. این جنس جاذب‌تر از حوله‌های پنبه‌ای است و دیرتر ریش‌ریش می‌شود.
  • میکروفیبر: حوله‌های میکروفیبر یا مایکروفایبر (MicroFiber) از فیبرهای دست‌ساز تولید می‌شوند. آن‌ها به‌طور کلی نازک‌تر از حوله‌های پنبه‌ای هستند، اما بسیار جاذب بوده و فوق‌العاده سبک هستند.

اما چه بخواهید حوله هتلی و ملحفه های هتلی را به‌صورت عمده بخرید و چه از فروشگاه‌های کوچک محلی حوله‌های دست‌ساز تهیه کنید، در هر حال باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

خشک شدن حوله هتلی

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که باید مدنظر قرار بدهید، زمان خشک شدن حوله هتلی است. حوله‌هایی که سریع‌تر خشک می‌شوند، انرژی کمتری مصرف می‌کنند نسبت به حوله‌هایی که خشک شدنشان زمان بیشتری طول می‌کشد. در عین حال ممکن است حس نرمی و جذبی را که مهمان‌های هتل انتظار دارند برآورده نکنند.

عواملی که بر زمان خشک شدن حوله هتلی اثر می‌گذارند عبارت‌اند از:

  • خاب: خاب (pile) حوله به حلقه‌های سطح آن اشاره دارد. به‌طور کلی حوله‌ها یا تک‌حلقه هستند یا دوحلقه. حوله‌های تک‌حلقه و دوحلقه هر دو جاذب هستند، اما خشک شدن حوله‌های تک‌حلقه زمان کمتری از حوله‌های دوحلقه می‌گیرد. حوله‌هایی که خاب دوحلقه دارند، در مقایسه با تک‌حلقه‌ها ضخیم‌تر بوده و حس مجلل بودن بیشتری دارند. اگر حوله خاب نداشته باشد، شبیه الیاف برش‌خورده‌ای خواهد بود؛ انگار روی سطح حوله چمن ریخته باشند. حوله‌هایی که الیاف برش‌خورده دارند به‌طور کلی نرم‌تر از حوله‌های دارای خاب هستند، اما به‌اندازه آن‌ها جاذب نیستند.
  • جی‌اس‌ام: جی‌اس‌ام (GSM) در انگلیسی مخفف «گرم در هر مترمربع» (grams per square meter) است و ضخامت حوله را نشان می‌دهد. به‌طور کلی هرقدر مقدار GSM حوله بیشتر باشد، جذب و مخملی بودن آن بیشتر است. البته هرقدر حوله ضخیم‌تر باشد، خشک شدن آن هم بیشتر طول می‌کشد. خیلی از هتل‌ها از حوله‌های حمام پنبه ترکی استفاده می‌کنند که جی‌اس‌ام ۶۰۰ یا بالاتر دارند.

چگونگی تولید حوله می‌تواند بر دوام آن تأثیر بگذارد، بنابراین باید چگونگی تولید حوله‌هایی را که می‌خواهید بخرید بررسی کنید. حوله‌هایی که لبه‌هایشان به داخل برگشته و دوبار دوخته شوند، در مقایسه با حوله‌هایی که دورشان فقط یک بار به‌صورت ساده دوخته شده، کمتر ریش‌ریش می‌شوند. این یعنی حوله‌هایی که لبه‌هایشان برگشته و دوبار دوخته شده، دوام بیشتری از حوله‌هایی دارند که لبه‌شان فقط یک بار دوخته شده است.

به بافت حوله‌هایی که می‌خواهید بخرید هم باید نگاه کنید. حوله از مواد حلقه‌شده، شانه‌خورده یا پیچ‌خورده درست شده است. حوله‌های پنبه‌ای که از الیاف حلقه‌ای درست می‌شوند معمولا نرم‌ترین و مقاوم‌ترین الیاف هستند. نخی که برای تولید آن‌ها استفاده شده، محکم‌تر و صاف‌تر از نخی است که در سایر روش‌های بافت استفاده می‌شود.

چگونگی شست‌وشو و نگهداری حوله هتلی

شست‌وشو و نگهداری حوله هتلی

اگر کارکنان هتل ندانند چگونه از حوله به‌درستی نگهداری کنند، دیگر فرقی ندارد برای تجهیز هتل و خوابگاه حوله سفید باکیفیت بخرید، یا حوله حمام با دوام رنگ بالا و یا ترکیبی از هر دو.

شما نمی‌توانید جلوی مهمان‌ها را بگیرید که حوله را نبرند، اما می‌توانید به کارکنان آموزش بدهید چگونه حوله‌ها را به‌درستی مراقبت کنند. این‌طوری عمر حوله هتلی را زیاد می‌کنید.

نکته‌های مهم برای شست‌وشو و نگهداری درست منسوجات هتلی به‌‌ویژه حوله هتلی عبارت‌اند از:

حوله هتلی را پیش از اولین استفاده بشویید

خیلی از تولیدکننده‌ها، روی حوله‌های نو را پر از نرم‌کننده پارچه می‌کنند تا روی قفسه‌های فروشگاهی و در کاتالوگ‌ها مخملی‌تر به نظر برسند. متأسفانه این روش ممکن است تأثیر منفی بر جذب آب توسط حوله بگذارد. پس باید حوله‌ها را پیش از اولین استفاده بشویید. بهتر است در دفعات بعدی شست‌وشو هم از نرم‌کننده استفاده نکنید و از طرفی مطمئن شوید پودر لباس‌شویی مورداستفاده هم حاوی نرم‌کننده نیست.

اگر حوله‌هایی با دوام رنگ بالا می‌خرید، اولین شست‌وشو فرصت مناسبی برای تثبیت رنگ آن‌هاست. مقداری سرکه سفید به حوله‌های رنگی اضافه کنید تا رنگشان تثبیت شود.

هم‌رنگ‌ها را با هم بشویید

گاهی اوقات هر کاری هم بکنید، باز رنگ حوله‌ها می‌رود. بنابراین بهتر است حوله‌ها و ملحفه های هتلی و به طور کلی منسوجات هتلی هم‌رنگ را با هم بشویید. برای مثال حوله آبی پررنگ باید با سایر حوله‌های آبی پررنگ شسته شده و حوله‌های زرد هم با بقیه حوله‌های زرد شسته شوند. اگر هر دوی این‌ها را با هم بشویید، ممکن است حوله‌های زرد لکه‌های آبی بگیرند و رنگ حوله‌های آبی هم برود.

پودر لباس‌شویی به‌مقدار مناسب استفاده کنید

از کارکنان هتل بخواهید برای مقدار لباسی که می‌شویند، پودر لباس‌شویی به‌مقدار مناسب استفاده کنند. استفاده از پودر بیشتر نه‌تنها مفید نیست، بلکه ممکن است به‌خوبی شسته نشوند و باعث سفتی و ضمختی حوله هتلی شوند.

حوله‌ها کف زیادی جذب می‌کنند، بنابراین استفاده از پودر زیادی، اگر در انتهای چرخه شست‌وشو به‌طور کامل پاک نشوند، ممکن است باعث ایجاد باکتری و کپک هم بشود.

حوله‌ها را فقط با حوله‌ها بشویید و خشک کنید

پارچه‌های مختلف معمولا الیافی با طول‌های متفاوت دارند. وقتی الیاف کوتاه به الیاف بلندتر مالیده می‌شوند، اصطکاک باعث ایجاد خراشیدگی‌هایی در پارچه از سوی الیاف بلندتر می شود. برای اینکه از آسیب حوله‌ها جلوگیری کنید، آن‌ها را با سایر حوله‌هایی بشویید که فقط از همان جنس هستند.

حتی اگر حوله‌هایی که برای تمیز کردن هتل از آن‌ها استفاده می‌کنید دقیقا همان جنس و همان رنگ حوله هتلی را دارند که مهمان‌ها استفاده می‌کنند، آن‌ها را با هم نشویید. مواد شیمیایی که کارکنان برای تمیز کردن هتل استفاده می‌کنند جذب حوله‌های ویژه آن کار شده و اگر هر دو حوله را با هم بشویید، ممکن است به حوله‌ای که مهمان‌ها استفاده می‌کنند آسیب وارد شود.

راهنمای شستن حوله هتلی

حوله‌ها را تکان بدهید

بعد از بیرون آوردن حوله هتلی از لباس‌شویی و پیش از آنکه در خشک‌کن بگذارید، باید آن را حسابی بتکانید. این کار باعث می‌شود کرک‌های حوله‌ها تکانی خورده و جذبشان افزایش پیدا کند. از طرف دیگر حوله‌ها کرکی می‌مانند.

نخ‌های آویزان را ببُرید

از کارکنان بخواهید موقع مرتب کردن حوله‌های شسته‌شده و به‌طور کلی منسوجات هتلی دنبال نخ‌های اضافی و آویزان بگردند. اگر نخی از حوله آویزان بود آن را ببرند تا کشیده نشود. اگر این نخ آویزان قبلا باعث ریش‌ریش حوله شده، آن را از چرخه خارج کرده و جای دیگری به کار ببرید؛ برای مثال در تمیز کردن هتل از آن استفاده کنید.

با حرارت پایین خشک کنید

استفاده از دمای پایین برای خشک کردن حوله‌ها می‌تواند به دوام بیشتر آن‌ها کمک کند. حرارت بالا ممکن است به الیاف حوله آسیب زده یا باعث آب رفتن آن‌ها شود که روی میزان جذب و در نتیجه ماندگاری حوله‌ها اثر خواهد گذاشت.

از خشک شدن حوله‌ها مطمئن شوید

کارکنان پیش از درآوردن حوله‌ها از خشک‌کن باید اطمینان یابند که به‌طور کامل خشک شده‌اند. حوله‌هایی که حتی کمی تر باشند، ممکن است بو بگیرند.

حوله‌ها را عوض‌بدل کنید

حوله‌های مهمان‌ها را عوض‌بدل کنید. برای مثال اگر برای هر اتاق هفت جفت حوله دارید، هر جفت را در یک روز هفته استفاده کنید. اگر حوله‌ها را کمتر استفاده کنید، لازم نیست مدام آن‌ها را بشویید. این امر باعث کاهش استهلاک حوله‌ها شده و عمرشان را زیاد می‌کند.

بهترین حوله هتلی را از کجا بخریم؟

شما می‌توانید بهترین حوله هتلی و سایر منسوجات هتلی از جمله ملحفه های هتلی را از آشنا تجهیز تهیه کنید. ما در آشنا تجهیز مجموعه‌ای از بهترین حوله های هتلی از جمله حوله برق لامع را برای شما آماده کرده‌ایم تا بهترین محصول مدنظر خود را با بهترین قیمت تهیه کنید.

قریب به یک قرن است که کارگاه و بعد هم کارخانه برق لامع فعالیت می‌کند. امروزه و پس از گذشت همه این سال‌ها، کارخانه برق لامع در تولید حوله با کیفیت بالا از پیشروهای این صنعت در دنیا محسوب می‌شود. محصولات این کارخانه مشتری‌های فراوانی در سرتاسر دنیا دارند.

حوله هتلی هم یکی از بهترین محصولات برق لامع است. بسیاری از هتل‌های بزرگ و بین‌المللی، از حوله برق لامع استفاده می‌کنند، چون از کیفیت و قیمت آن رضایت فراوانی دارند. آن‌ها اعتقاد دارند مشتری‌هایشان هم حوله هتلی برق لامع را دوست دارند.

شما هم اگر دنبال منسوجات هتلی از جمله حوله و ملحفه های هتلی با کیفیت بالا و دوام زیاد هستید، همین امروز با آشنا تجهیز تماس بگیرید. آشنا تجهیز مجموعه‌ای از بهترین منسوجات هتلی از جمله حوله برق لامع را برای شما فراهم کرده تا بتوانید با بهترین قیمت، بهترین محصول را تهیه کنید.

آشنا تجهیز ارائه‌کننده برتر کالای خواب و انواع حوله است. مجموعه حوله هتلی ما شامل حوله‌های سفید و همین طور رنگی و حوله‌های حمام با کیفیت عالی و دوام رنگ بالاست. حوله‌های ما هم ظاهر مجلل و هم قیمت مناسبی دارند. پس اگر به فکر تجهیز هتل و خوابگاه خود هستید، حتما برای سفارش محصول یا مشورت بیشتر دراین‌باره با ما تماس بگیرید.

اگر قرار است هتل یا مسافرخانه خود را بازسازی کنید، می‌توانیم با منسوجات هتلی آشنا تجهیز، از جمله حوله هتلی و ملحفه های هتلی ظاهر جدید و جذابی به اتاق‌های شما بدهیم. اگر هم دقیقا می‌دانید چه می‌خواهید، می‌توانید آن را از مجموعه فوق‌العاده ما تهیه کنید.

منبع

۴ پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند