راهنمای کامل خرید منسوجات هتلی برای هتل‌های ایران (۲۰۲۰)

راهنمای کامل خرید منسوجات هتلی برای هتل‌های ایران (۲۰۲۰)

اولین چیزی که نظر هر مهمانی را هنگام ورود به اتاق هتل جلب می‌کند، کیفیت و تمیزی منسوجات هتلی است. اگر ملافه هتلی و روتختی هتلی و حوله هتلی از بهترین جنس منسوجات و تمیز باشند، مهمان از انتخاب هتل راضی می‌شود.

انتخاب درست منسوجات هتلی یعنی اینکه شب آرام و پر از خاطره‌های خوب را برای مهمان هتل رقم بزنید، نه شب کابوس‌واری که هرگز صبح نمی‌شود! اگر موافق هستید، با ما همراه باشید.

در این مقاله آشنا تجهیز راهنمای کاملی درباره خرید بهترین منسوجات موجود در بازار و چگونگی شست‌وشو و نگهداری آن‌ها را برایتان آماده کرده‌ایم که مناسب شرایط هتل‌های ایران است.

 

در این مقاله می‌خوانید:

  • چگونه بهترین ملافه هتلی و روتختی هتلی را بشناسیم؟
  • چگونه بهترین حوله هتلی را بشناسیم؟
  • چگونه منسوجات هتلی را بشوییم؟
  • جمع‌بندی

 

چگونه بهترین ملافه هتلی و روتختی هتلی را بشناسیم؟

بهترین ملافه هتلی و روتختی هتلی

حوله، ملافه و روتختی هتلی در جلب رضایت مهمان‌های هتل بسیار مهم هستند. به همین خاطر کسانی که منسوجات هتلی را خریداری می‌کنند، باید سراغ بهترین منسوجات بروند.

در خرید برای هتل و مسافرخانه، نباید سراغ هر حوله یا روتختی یا ملافه‌ای رفت که در بازار وجود دارد. خرید منسوجات نامناسب، نه‌تنها باعث نارضایتی مسافران می‌شود، بلکه مخارج هتل را هم افزایش می‌دهد.

حالا چگونه باید ملافه هتلی و روتختی هتلی خوب را بشناسیم؟ منسوجات با جنس خوب، چه تفاوتی با جنس‌های نامرغوب دارند؟ برای انتخاب بهترین روتختی هتلی ۳ عامل را باید مدنظر قرار بدهید.

۱. تراکم نخ

تراکم نخ روتختی هتلی مهم‌ترین عاملی است که کیفیت آن را مشخص می‌کند. هرقدر تراکم نخ روتختی بیشتر باشد، آن روتختی مجلل‌تر و شکیل‌تر به نظر می‌رسد.

در ادامه انواع منسوجات هتلی بر اساس تراکم نخ را برایتان می‌گوییم تا خرید مطمئن‌تری داشته باشید:

  • تراکم ۱۲۰ تا ۱۷۰: روتختی یا ملافه هتلی با تراکم نخ بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ بیشتر کاربردی است تا شکیل و زیبا. برای همین چنین ملافه‌هایی را معمولا در بیمارستان‌ها استفاده می‌کنند.
  • تراکم ۲۰۰: روتختی یا ملافه‌ای که تراکم نخ آن ۲۰۰ باشد، بیشتر مناسب تابستان‌هاست. بسیاری از هتل‌ها در مناطق گرمسیری، سراغ چنین منسوجات هتلی می‌روند که قیمت مناسبی هم دارند.
  • تراکم ۴۰۰: این تراکم نخ، معمولا پرفروش‌ترین محصول میان منسوجات هتلی است. جنس این روتختی‌ها و ملافه‌ها نرم و لطیف است. لمس آن حس خوبی به انسان می‌دهد و در عین حال دوام زیادی هم دارد. این نوع روتختی هتلی بین هتل‌های بین‌المللی خیلی محبوبیت دارد.
  • تراکم ۶۰۰: از اینجا به بعد، کیفیت ملافه هتلی به عرش می‌رود! چنین ملافه‌ها و روتختی‌هایی فرایند بافت ویژه‌ای دارند که آن‌ها را خاص می‌کند. زیبایی و لطافت این جنس منسوجات هتلی مناسب هتل‌های مجلل است.
  • تراکم ۸۰۰ تا ۱۰۰۰: هرآنچه درباره تراکم نخ ۶۰۰ گفتیم، درباره این ملافه‌ها چندبرابر می‌شود! زیبایی، چشم‌نوازی و لطافت در این نوع منسوجات به اوج خودشان می‌رسند.

۲. پارچه مناسب

انتخاب پارچه مناسب برای منسوجات هتلی به سلیقه شخصی بستگی دارد. در واقع به این بستگی دارد که شما برای اتاق هتل خود دنبال چه هدفی هستید.

پرگال بافت ساده‌ای دارد، هم از الیاف قلمه‌ای بافته می‌شود و هم از الیاف شانه‌دار. پرگال به‌طور معمول با بافت‌هایی با تراکم نخ بالا یافت می‌شود. به همین خاطر احساس نرمی و ابریشم‌مانندی دارد.

جنس پرگال دوام زیادی دارد؛ یعنی بعد از بارها شسته‌شدن، هم‌چنان کیفیت خود را حفظ می‌کند. بنابراین جنس فوق‌العاده‌ای برای منسوجات هتلی است.

ساتن در سطح نخ‌های بیشتری نسبت به بقیه بافت‌ها دارد. در نتیجه ظاهر لطیف‌تری هم دارد. ملافه ساتن نرم و لطیف‌تر از ملافه‌های پرگال هستند. در نهایت سلیقه شماست که باید بین این دو انتخاب کند.

۳. اطلاعات شست‌وشو

وقتی پارچه مدنظر برای روتختی هتلی و ملافه هتلی خود را انتخاب کردید، باید آن را طبق اصول نگهداری ویژه خودش بشویید. شیوه شستشو و نگهداری از منسوجات هتلی معمولا روی بسته‌بندی آن‌ها نوشته شده است.

 

چگونه بهترین حوله هتلی را بشناسیم؟

بهترین حوله هتلی و بهترین منسوجات هتلی

حوله یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث می‌شود مهمان‌ها احساس کنند در هتل مجللی حضور دارند. آشنا تجهیز سال‌هاست که حوله هتلی برای هتل‌های درجه‌یک و بین‌المللی تأمین می‌کند.

شما می‌توانید حوله هتلی موردنظرتان را با خیال راحت از مجموعه آشنا تجهیز تهیه کنید، اما پیش از آن، بگذارید نکته‌های مهمی درباره بهترین حوله هتلی را با شما در میان بگذاریم.

جنس حوله

حوله جنس‌های مختلفی دارد، اما هر جنسی مناسب هتل یا مسافرخانه نیست. در ادامه بعضی از پرکاربردترین جنس‌های حوله را معرفی می‌کنیم.

  • حوله پنبه‌ای: هرچه میزان پنبه در حوله بیشتر باشد، قدرت جذب آن بالاتر است. الیاف پنبه به‌طور طبیعی می‌توانند تا ۲۵برابر وزنشان مایع جذب کنند. حوله‌های صددرصد پنبه ای نرم‌تر و لطیف‌تر هستند و قیمتشان هم مناسب است.
  • حوله پنبه‌ای ارگانیک: کسانی که به محیط زیست اهمیت می‌دهند، و چه‌بسا پوست حساسی هم دارند، بهتر است از حوله‌های پنبه‌ای ارگانیک استفاده کنند. حوله‌های پنبه‌ای ارگانیک در سرتاسر جهان طرف‌داران ویژه خود را دارند.
  • حوله ابریشم و ساتن: این حوله‌ها شیک، زیبا و لوکس هستند و با نخ‌های ابریشم و ساتن بافته می‌شوند. این حوله‌ها نازک، ظریف و سبک وزن هستند. حوله ابریشم و ساتن گزینه مناسبی برای فصل‌های گرم سال است.
  • حوله پشمی: این حوله‌ها از پشم گوسفند تهیه شده و خیلی نرم هستند. در نظر داشته باشید که قدرت جذب این نوع حوله‌ها بسیار کم است.
  • حوله پشم مصنوعی: این حوله‌ها بسیار مقاوم هستند و توانایی جذب آب زیادی دارند. اندازه این حوله‌ها معمولا تا مچ پاست، زیرا باید احساس گرمی و راحتی ایجاد کنند.
  • حوله بامبو: بامبو ماده طبیعی و سازگار با محیط زیست است. خواص ضدباکتریایی و ضدحساسیتی هم دارد. حوله‌های بامبو نازک و سبک هستند. این حوله‌ها به‌طور معمول گران‌تر از سایر انواع حوله هتلی هستند.
  • حوله میکروفیبر: میکروفیبر ماده مصنوعی است. این ماده از ابریشم ظریف‌تر است، اما قدرت جذب زیادی دارد. حوله‌های تن‌پوش میکروفیبر سبک وزن و بادوام بوده و برای پوست‌های حساس هم بسیار مناسب هستند.

وزن حوله

حوله‌ها وزن و جنس متفاوتی دارند. هرچه وزن حوله بیشتر باشد، پرزهای بلندتر و قابلیت جذب آب بیشتری دارد. وزن حوله‌ها با واحد GSM (گرم بر مترمربع) اندازه‌گیری می‌شود. حوله‌هایی که GSM کمی دارند، نازک‌تر و سبک‌تر هستند.

برای نمونه اگر GSM حوله بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ باشد، انتخاب خوبی برای مصارف آشپزخانه یا باشگاهی است. اگر GSM حوله بالاتر باشد، برای حمام، استخر،‌ ساحل و هتل مناسب است.

حوله‌های ابعاد حمامی با رنگ سفید انتخاب خوبی برای حوله‌های استخر، سونا و جکوزی هستند. این حوله‌ها معمولا ضخیم، نرم و دارای وزن‌های تقریبی ۶۸۰ و ۹۰۰ گرمی هستند.

حوله‌هایی که در ورزشگاه‌ها، باشگاه‌ها و البته هتل‌ها کاربرد دارند، به‌طور معمول وزن‌شان از ۲۲۰ تا ۷۷۰ گرم است.

چاپ روی حوله هتلی

اگر روی حوله موردنظرتان اسم یا لوگوی حوله را چاپ کنید، باعث می‌شود تصویر مثبتی از برند شما در ذهن مهمانان هتل شکل بگیرد. آشنا تجهیز برای چاپ روی حوله هتلی هم راهکارهای جذابی برای شما دارد.

 

چگونه منسوجات هتلی را بشوییم؟

شستشوی منسوجات هتلی

یکی از اهداف هر هتل معتبری، فراهم‌آوردن شرایطی برای مهمان است که احساس راحتی و در خانه بودن کند. باز هم یکی از نکته‌هایی که چنین احساسی به وجود می‌آورد، تمیزی منسوجات هتلی است.

مسلما همه ما می‌دانیم که حوله و ملافه و روتختی هتلی مدام باید شسته شوند. اما آیا شستن معمولی برای آن‌ها مناسب است؟ آیا راه دیگری وجود دارد که باعث حفظ رنگ حوله هتلی و دوام بیشتر آن بشود؟

در ادامه راه درست شستن منسوجات هتلی را برایتان می‌گوییم.

  • پیش از شستن منسوجات هتلی حتما راهنمای شستن آن را بخوانید. این راهنماها معمولا در قالب پارچه‌های کوچکی به آن روتختی یا ملافه یا حوله متصل شده‌اند.
  • ملافه هتلی جدید را بعد از خرید، و قبل از اولین استفاده، حتما با شوینده ملایم و آب دمای مناسب بشویید.
  • اگر ملافه یا روتختی هتلی دکمه یا زیپ دارد، حتما آن را ببندید. این‌طوری داخل دستگاه لباس‌شویی آسیبی نمی‌بیند.
  • ماشین لباس‌شویی را بیش از اندازه پر نکنید. اگر ماشین لباس‌شویی را بیش از حد مجاز آن پر کنید، ملافه‌ها و لباس‌ها را به‌خوبی نمی‌شوید.
  • زمان آب‌کشی لباس‌ها را بیشتر کنید، تا هیچ‌گونه پودر یا شوینده‌ای روی آن‌ها نماند.
  • اگر واجب نیست، ملافه‌ها و روتختی‌ها را داخل ماشین خشک‌کن نیندازید. اجازه بدهید در هوای آزاد خشک شوند. البته دستگاه سریع‌تر خشک می‌کند، اما آن‌ها را حسابی چروک کرده و مجبور می‌شوید همه را اتو بکشید.
  • اگر حتما باید از دستگاه خشک‌کن استفاده کنید، باز هم توصیه می‌شود دستگاه را بیش از حد مجاز آن پر نکنید.
  • اگر هم ملافه‌ها و روتختی‌ها را در هوای آزاد و زیر نور خورشید خشک می‌کنید، توصیه می‌شود به‌محض خشک‌شدن، آن‌ها را جمع کنید. چون اگر بیش از اندازه در معرض نور خورشید باشند، رنگ خود را از دست می‌دهند.
  • برای خشک‌کردن منسوجات هتلی در دستگاه خشک‌کن، از دمای بسیار بالا استفاده نکنید. دمای خیلی بالا، باعث آسیب به بافتشان شده، آن‌ها را جمع می‌کند، یا باعث می‌شود نرمی و لطافت خود را از دست بدهند.
  • ملافه و روتختی را بعد از خشک‌شدن در دستگاه، به‌سرعت از آن خارج کنید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله آشنا تجهیز شما را با بهترین جنس و نوع منسوجات هتلی آشنا کردیم. بعد هم درباره شست‌وشو و نگهداری درست از آن‌ها گفتیم.

اما اگر دنبال بهترین منسوجات هتلی هستید، پیشنهاد ویژه‌ای برای شما داریم. شرکت آشنا تجهیز سال‌هاست که حوله هتلی و سایر منسوجات هتلی بسیاری از هتل‌های بزرگ، معتبر و بین‌المللی کشورمان را تأمین می‌کند.

اگر می‌خواهید منسوجات موردنیاز خود را از حرفه‌ای‌های این حوزه بخرید، هزینه مناسبی بپردازید، و منسوجات با کیفیت تهیه کنید، حتما سری به محصولات آشنا تجهیز بزنید.

منابع این مقاله: منبع ۱، منبع ۲

برچسب ها: بدون برچسب
0

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند